A történet egészen 1921-ig nyúl vissza, ugyanis ekkoriban alapították a márka elektromos üzletágát, amely a Mitsubishi Electric Corporation nevet kapta. Kezdetben kizárólag a hajóépítéshez szükséges elektromos berendezések részlegeként működött. Három évvel később Nagasaki városában megkezdődtek az első fejlesztések, amely az elektromos energia minél szélesebb körben való felhasználását tűzte ki célul. A 2. világháború időszakában - amíg Japánra nem sújtott le az amerikai hadsereg - több hasonló gyár és ipari terület is épült, növelve a termelés mértékét. A békét követően, az újjáépítés időszakában a japán munkamorál párosult a nyugati elvárásokkal és trendekkel. A megfelelő szakértelem hamar tudatosan használatba vette a szükséges nyersanyagokat.
A változás szelét az 1954-es év hozta el, amikor is elkezdődött a szobaklímák és csomagolt klímaberendezések speciális gyártása. Egy évtizeddel később a termékek első exportja is útjára indult, így már a piac meghatározó szereplőjévé nőtte ki magát a cég. Nem volt már kérdés, hogy a Mitsubishi márka által gyártott és forgalmazott falra szerelhető légkondicionálók teret nyertek maguknak.
A hűtés mellett a 70-es évek elején már fűtő berendezéseket is kínáltak, megelőzve számos versenytársukat. A valódi marketing bombát ezek után dobták el, kopogtatva számos ország ajtaján.
A Thaiföldön és az Egyesült Államokban felhúzott saját egységek biztosították a folyamatos produktivitást. A hálózatos kiépítésnek köszönhetően a nemzetközi piac nem csak megismerte, de kereste is a japán csoda eszközöket. A 2000-es évek kihívásai sem tántorították el a multit, hisz a folyamatos disztribútori kapcsolatok feltérképezése és kialakítása jelentette a terjeszkedésük alapkövét. Legutóbb 2020-ban Svédország került fel a listára, így már szinte minden kontinensen fellelhető a három gyémántos zászló, ráadásul a termelések nagy része az öregkontinensen zajlik, Skócia határain belül.
Jól látható, hogy a mostani termékpalettát több évtizedes, közel évszázados tapasztalat és munka előzte meg. A cég nem kívánt soha sem köntörfalazni, a három gyémánt védjegyet viselő termékek és szolgáltatások az egész világon a csúcstechnológiát és az első osztályú minőséget képviselik.
Felkeltettük a figyelmedet a Mitsubishi légkondicionáló termékcsalád kapcsán?